Polskie Prawo Pokerowe
Hazard w Polsce naprawdę zaczął się po rozpadzie ZSRR, gdzie kwitł przez wiele lat, nie przeszkadzając mu zbytnio w ustawach i rozporządzeniach. Następnie w 2010 r. Polski rząd uchwalił dość restrykcyjny akt prawny, który wciąż zezwalał na hazard, ale robił to pod dość ścisłymi ograniczeniami.
Ustawodawstwo z 2010 r. Dotyczyło przede wszystkim gier hazardowych na lądzie, ale wkrótce potem w 2011 r. Wprowadzono dalsze przepisy dotyczące hazardu online.
Tak więc nadal istnieją kasyna w Polsce, tylko 25 w całym kraju, a 20 z nich oferuje pokera na żywo przy 55 stołach pokerowych. Dlatego mówimy ogólnie o bardzo małych pokojach pokerowych, ale polscy mieszkańcy nadal mają dostęp do regulowanego pokera na żywo w llegalne kasyno internetowe Polska, jeśli chcą.
Obecne prawo w Polsce nie jest jednak zgodne z Komisją Europejską, a ponieważ Polska jest obecnie członkiem Unii Europejskiej, podlegają one przynajmniej opinii i orzeczeniom Komisji Europejskiej.
W ostatnich latach Komisja aktywnie starała się przekonać inne kraje członkowskie do złagodzenia przepisów dotyczących hazardu, szczególnie w krajach, które ustanowiły monopole na hazard, ponieważ jest to postrzegane jako nadmierne ograniczenie atmosfery wolnego handlu, która jest na czele Unii Europejskiej.
Główny problem urzędników związanych z polskimi przepisami polega na tym, że uznano je za zbyt restrykcyjne, jeśli chodzi o wydawanie licencji, w szczególności wymogi dotyczące kwalifikowania się przez polskie firmy.
Nie ma wątpliwości, że obecne przepisy stłumiły polski rynek gier hazardowych, a polski rząd wywierał na nich presję, by to złagodziły, i osiągnięto tutaj pewien sukces.
Kraje UE nie cieszą się tutaj w pełni autonomią, jaką zwykle cieszą się kraje, co oznacza dostosowanie wszelkich przepisów dotyczących hazardu, które uznają za stosowne, ponieważ UE ma pewną swobodę w określaniu sposobu prowadzenia działalności gospodarczej w państwie członkowskim, do pewnego stopnia , mimo że dotknięte nią kraje często się temu sprzeciwiają. Z czasem presja, jaką UE może wywierać, jest czymś, co przynajmniej ma wpływ na różne rzeczy i ostatecznie może zmusić kraje do przestrzegania przepisów, chociaż proces ten jest zwykle dość długi.
Tak więc minęły ponad 4 lata, odkąd obowiązują nowe polskie przepisy i poczyniono już pewne postępy. W 2014 r. Polscy urzędnicy zezwalali na wykorzystywanie procesorów płatniczych, takich jak Paysafecard, Neteller i Skrill, jako procesorów płatniczych w transakcjach hazardowych online, co przynajmniej ułatwiało polskim graczom przenoszenie pieniędzy do iz witryn hazardowych, więc poczyniono pewne postępy zrobione tutaj przynajmniej.
Jeśli jednak nadal masz pytania dotyczące legalności pokera w Polsce lub masz trudności, możesz poprosić o pomoc prawna on-line na naszej stronie internetowej, a my dołożymy wszelkich starań, aby Ci pomóc.
Poker Online w Polsce
Polska ustawa o grach hazardowych z 2011 r. Całkowicie zakazuje pokera online, a jedynym hazardem online, na który zezwala, są zakłady sportowe w jednej z czterech licencjonowanych witryn internetowych. Mimo że ostatnio nie poddawali się procesorom płatności, które pozwalają na hazard online, przepisy nie uwzględniają licencjonowania żadnych polskich witryn pokerowych, ponieważ poker gry online jest postrzegany jako gra losowa, podobnie jak gry kasynowe, w przeciwieństwie do zakładów sportowych, które są postrzegane jako bardziej gra umiejętności.
Ludzie twierdzą, że poker należy również postrzegać jako grę zręcznościową, chociaż do tej pory argumenty te trafiły do głuchych uszu w polskim rządzie. Podczas gdy ta debata trwa, mniej niż 10% polskich graczy gra na polskich licencjonowanych stronach internetowych, i mówi się, że rząd nie traci około 142 milionów euro utraconych wpływów podatkowych z powodu niechęci do regulowanych i opodatkowanych gier hazardowych online w generał.
Przepisy dotyczące rozszerzonej listy podmiotów przetwarzających płatności dotyczą nie tylko licencjonowanych polskich witryn internetowych, ale dotyczą każdej witryny w Unii Europejskiej, ponieważ zmiana ta była spowodowana presją ze strony UE, a stanowisko UE zawsze było otwarte wprowadzać rynki do dowolnej firmy w UE, a dotyczy to także hazardu online.
Tak więc polski rząd znajduje się teraz w sytuacji, w której prawie wszystkie gry hazardowe online w Polsce, w tym wszystkie poker online, odbywają się na stronach poza krajem i nie tylko muszą to tolerować i przegapić potencjalne dochody z podatków, ale teraz zostali zmuszeni do pomocy im w ułatwieniu polskim graczom przemieszczania pieniędzy do i z zagranicznych witryn hazardowych.
Jeśli chodzi o polskich pokerzystów online, nie mogą być bardziej zadowoleni z tego, jak są teraz, a przynajmniej powinni się tak czuć, ponieważ jest to dla nich naprawdę najlepszy wynik. Teraz mogą łatwiej przetwarzać swoje transakcje, grać tam, gdzie chcą, i nie mogą poddawać witryn, na których grają, szermierce ringowej, w której będą mogli grać tylko z innymi graczami z Polski, co poważnie wpłynie na dostępną pulę graczy w negatywny sposób i / lub że witryny pokerowe, w których grają, podlegają wyższej stawce podatkowej, którą Polska z pewnością nałożyłaby na stawkę podatkową, którą strony pokerowe płacą teraz w swoich bardziej przyjaznych jurysdykcjach podatkowych, w których obecnie się znajdują.
Polska może więc nadal „banować” pokera online, tak jak ma to teraz miejsce, ale ten zakaz naprawdę ma niewielki praktyczny skutek, ponieważ gracze nadal grają na tych stronach, a polski rząd nie może wiele zrobić, aby je powstrzymać. Tak długo, jak ludzie mają połączenie z Internetem, a strony pokerowe je zaakceptują, tak jak teraz, będą grać i grać, kiedy i gdzie chcą.
Tak więc, niezależnie od tego, czy UE nadal wywiera presję na Polskę, aby złagodziła swoje stanowisko w pokerze online, czy też rząd bardziej rozumuje i zdaje sobie sprawę, że jest tutaj prawdziwym przegranym, poker online jest bardzo żywy i ma się dobrze w Polsce i nie ma powodu, dla którego tak się nie stanie.